Γενικά Άρθρα:

Ένα ποτήρι νερό...

  Μία ψυχολόγος βρισκόταν μέσα σε μία αίθουσα διδασκαλίας, και μιλούσε για τη διαχείριση του άγχους σε ένα ακροατήριο. Κάποια στιγμή σήκωσε ένα ποτήρι νερό, και όλοι υπέθεσαν ότι θα τους απευθύνει την κλασική ερώτηση “μισοάδειο ή μισογεμάτο”. Αντ’ αυτού, με ένα χαμόγελο στο πρόσωπό της, ρώτησε: «Πόσο βαρύ είναι αυτό το ποτήρι νερό;”

   Οι απαντήσεις που ακούστηκαν κυμαίνονταν από 250 σε 600 γραμμάρια.

  Εκείνη όμως απάντησε: «Το απόλυτο βάρος δεν έχει σημασία. Εξαρτάται από το πόσο διάστημα το κρατάω. Εάν το κρατήσω για ένα λεπτό, δεν είναι ένα πρόβλημα. Εάν το κρατήσω για μια ώρα, θα έχω έναν πόνο στον βραχίονά μου. Αν το κρατήσω για μία μέρα, το χέρι μου θα μουδιάσει και θα αρχίσει να παραλύει. Σε κάθε περίπτωση, το βάρος του γυαλιού δεν αλλάζει, αλλά όσο πιο πολύ το κρατάω, τόσο πιο βαρύ γίνεται.»

   Η ψυχολόγος συνέχισε λέγοντας, “Τα άγχη και οι ανησυχίες της ζωής είναι σαν το ποτήρι του νερού. Αν τα σκέφτεστε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, δεν συμβαίνει τίποτα κακό. Αν τα σκεφτείτε λίγο περισσότερο, αρχίζουν να σας βλάπτουν. Και αν τα σκέφτεστε όλη την ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να αισθανθείτε ότι σας παραλύουν και ότι σας καθιστούν ανίκανους να κάνετε οτιδήποτε άλλο”.

Είναι σημαντικό να θυμάστε να διώχνετε τα άγχη και τους φόβους σας.

Όσο πιο νωρίς μέσα στην ημέρα, αφήστε όλα τα βάρη σας κάτω.

Μην τα κουβαλάτε όλο το απόγευμα και όλο το βράδυ μαζί σας.

Θυμηθείτε να αφήσετε το ποτήρι!

ΦΩΤΟ (4)

Λογοθεραπεία Μόδα ή Ανάγκη?

 Ένα ερώτημα πού ακούμε συχνά είναι αν  η Λογοθεραπεία είναι μόδα της σύγχρονης εποχής ή ανάγκη; 

  Η δική μας θέση σε σχέση με την ειδική αγωγή και ειδικότερα με την παραϊατρική επιστήμη του σύγχρονου λογοπεδικού είναι η εξής:

  Η Λογοθεραπεία είναι μία επιστήμη σύμμαχος του ανθρώπου, παρεμβαίνει και βοηθάει άτομα με δυσκολίες, προσφέροντας καθημερινή ποιότητα ζωής. Αναμφισβήτητα υπήρχαν και παλιότερα παιδιά με δυσκολίες, όμως δεν είμαστε σε θέση να τις εντοπίσουμε, να τις κατονομάσουμε, ούτε να τις αντιμετωπίσουμε θεραπευτικά.

  Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες θεωρούνταν παιδιά τεμπέλικα, παιδιά που βαριούνταν να διαβάζουν ή παιδιά ζωηρά που δεν μπορούσαν να προσαρμοστούν στην τάξη και πολλά από αυτά τα άτομα στιγματίζονταν τόσο από το οικογενειακό όσο και από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και δεν κατάφεραν ποτέ να ξεδιπλώσουν τις δικές τους διαφορετικές ικανότητες.

 Σύμφωνα με τα δεδομένα μία από τις συνηθέστερες κατηγορίες προβλημάτων πού εμφανίζονται στα παιδιά κατά την αναπτυξιακή τους πορεία είναι και οι διαταραχές λόγου και ομιλίας. Επομένως  ο πιο σημαντικός λόγος να ζητήσετε τη γνώμη ενός ειδικού θεραπευτή λόγου (λογοθεραπευτής/λογοπεδικός/λογοπαθολόγος), είναι η δική σας ανησυχία! Αν κάτι σας απασχολεί, είναι καλύτερα να ζητήσετε βοήθεια και ας έχετε το φόβο υπερβολής, παρά να το αφήσετε να σας κάνει να αμφιβάλετε συνεχώς για το αν κάνετε καλά που το παραβλέπετε.

  Να θυμάστε πως κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με άλλο και πως τίποτα δεν είναι πιο αντιεπιστημονικό και αμφίβολο από το να στηριζόμαστε σε παραδείγματα άλλων οικογενειών ή ακόμα και μελών της δικής μας οικογένειας. Η έγκαιρη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική για την εύκολη και γρήγορη εξάλειψη των δυσκολιών καθώς και για τη δική μας σιγουριά και ψυχική ηρεμία. Σε περίπτωση σοβαρότερων δυσκολιών, ο σωστός – αναγνωρισμένος και επαγγελματίας λογοθεραπευτής θα σας παραπέμψει στις αρμόδιες δημόσιες διαγνωστικές υπηρεσίες για λεπτομερέστερη διερεύνηση και διεπιστημονική αξιολόγηση.

Επιστημονικά Άρθρα:

Ιπποθεραπεία – (Hippo Kinesio-Educational Rehabilitation – Hi.K.E.R)

Γνωριμία με την μέθοδο:

  Φιλοσοφία της μεθόδου είναι μια προσέγγιση η οποία χρησιμοποιεί το άλογο ως θεραπευτικό μέσο με σκοπό την ανάπτυξη στρατηγικών για την ενεργοποίηση μηχανισμών με τους οποίους παρεμβαίνουμε στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (Κ.Ν.Σ.). Οι μηχανισμοί αυτοί αφορούν την κίνηση τον λόγο, την ρύθμιση, την ψυχική σφαίρα, κ.α.

 Είναι μια μέθοδος όπου ο θεραπευτής κατανοώντας την λειτουργία του εγκεφάλου και των βασικών αρχών που τον διέπουν, βρίσκει οδούς για την παρέμβαση και τροποποίηση των νευρωνικών κυκλωμάτων, με στόχο την οργάνωση του Κ.Ν.Σ. του θεραπευόμενου. Σημαντικό γνώρισμα της μεθόδου είναι ότι δύναται να συνδυαστεί κατά την διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών, με άλλες θεραπευτικές παρεμβάσεις (Bobath, Teach, PECS, κτλ), μεγιστοποιώντας τα οφέλη από την θεραπευτική διαδικασία.

Ιστορία της μεθόδου:

   Οι πρώτες σκέψεις και προβληματισμοί για το πως το άλογο ως μέσο αποκατάστασης μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικό για τα άτομα με κινητικές αλλά και νευροαναπτυξιακές διαταραχές, έγιναν στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Αργότερα, το 2004, ξεκίνησε η έρευνα σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών αλλά και ενηλίκων και το 2006 υπήρχαν ήδη οι πρώτες καταγραφές και αξιολογήσεις των αποτελεσμάτων των ερευνών. Τα αποτελέσματα αυτά δημιούργησαν τα πρώτα θεραπευτικά πρωτόκολλα παρέμβασης.

   Σήμερα η Μέθοδος είναι άριστα δομημένη και εφαρμόζεται από έναν μεγάλο αριθμό θεραπευτών στην Ελλάδα, στην Κύπρο, ενώ ήδη έχει αρχίσει εκπαίδευση ομάδων του εξωτερικού.

Πως λειτουργεί:

   Ο θεραπευτής, εκμεταλλευόμενος αρχικά την κίνηση του άλογου κατά την διάρκεια της βάδισης, επιλέγει τα κατάλληλα ερεθίσματα σε ένταση – ποιότητα – ρυθμό και συμβάλλει έτσι στο μέγιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα. Παράλληλα ανάλογα με την ειδικότητα του (φυσικοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, κτλ), παρεμβαίνει, τροποποιεί και δημιουργεί μια σειρά από άλλα ερεθίσματα που έχουν σχέση με το πολυαισθητηριακό περιβάλλον στο οποίο διεξάγεται η συνεδρία, τα θεραπευτικά μέσα που έχουν επιλεγεί και την θεραπευτική σχέση που δημιουργείται μεταξύ θεραπευόμενου και αλόγου. Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας πληθώρα ερεθισμάτων, που με την βοήθεια των θεραπευτών αναλύονται, επεξεργάζονται και αφομοιώνονται λειτουργικά από τον εγκέφαλο.

Οι Θεραπευτές Hi.K.E.R.:

    Δικαίωμα εκπαίδευσης στη μέθοδο έχουν οι επιστήμονες της αποκατάστασης, φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί, γιατροί. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται από σεμινάρια που διοργανώνονται υπό την αιγίδα της Επιστημονικής Εταιρίας Θεραπευτικής Ιππασίας και Ιπποθεραπείας Ελλάδας (Ε.Ε.Θ.Ι.Ι.Ε.) και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιπποθεραπευτών και Εκπαιδευτών Θεραπευτικής Ιππασίας (ΠΑ.Σ.Ι.Ε.Θ.Ι.). Μετά το πέρας των σεμιναρίων οι θεραπευτές λαμβάνουν τον τίτλο του Θεραπευτή Hi.K.E.R. και έχουν το δικαίωμα να ασκούν την μέθοδο.